dr Michał Gazdecki

Stopień doktora nauk ekonomicznych w specjalności organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem, uzyskał na Wydziale Ekonomicznym Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jego obecne badania naukowe koncentrują się na systemach dystrybucji na rynkach żywnościowych z uwzględnieniem podejścia sieciowego. Kluczowym tematem prowadzonych badań są relacje pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ich dynamika. Drugim obszarem jego zainteresowań naukowych są zachowania konsumentów oraz ekonomika konsumpcji. W szczególności interesuje się czynnikami podejmowania decyzji zakupowych, organizacją zaopatrzenia gospodarstw domowych w żywność oraz zrównoważeniem dystrybucji i konsumpcji żywności. Kierownik i wykonawca w projektach naukowych o zasięgu międzynarodowym i krajowym. Autor i współautor ekspertyz dla praktyki gospodarczej oraz jednostek badawczo rozwojowych, ekspert ARiMR do wydania opinii w ramach oceny operacji realizowanych w ramach działania Współpraca objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Konsultant metodyczny projektów badawczych w branży żywnościowej. Jest pomysłodawcą i założycielem projektu „Rynki żywnościowe”, który powstał w 2012 roku i służy organizacji konferencji naukowych dotyczących aktualnych i istotnych kwestii dla szeroko rozumianych rynków żywnościowych, szczególnie w kontekście problemów dystrybucji i handlu żywnością oraz relacji międzyorganizacyjnych. Ambicją osób zaangażowanych w to przedsięwzięcie jest stworzenie platformy wymiany poglądów pomiędzy przedstawicielami świata nauki i praktyki. W ramach projektu zorganizowano 5 konferencji naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym.

Dziedzina, dyscyplina i specjalności naukowe: 
  • Dziedzina nauk społecznych, dyscyplina: ekonomia i finanse.
  • Specjalności naukowe: rynki żywnościowe, handel wewnętrzny i systemy dystrybucji, relacje biznesowe i podejście sieciowe, zachowania konsumentów, ekonomika konsumpcji. 
Prowadzone przedmioty: 
  • Economics of consumption
  • International Marketing of Agrifood Products
  • Marketing of Agri-food Products
  • Marketing research
  • Badania marketingowe
  • E-biznes
  • Podstawy marketing i promocji
  • Podstawy marketingu
  • Rynek FMCG
  • Rynek produktów rolnych i spożywczych
  • Zachowania konsumentów
Wybrane publikacje: 
  • Fehér, A., Gazdecki, M., Véha, M., Szakály, M. and Szakály, Z. (2020), “A Comprehensive Review of the Benefits of and the Barriers to the Switch to a Plant-Based Diet”, Sustainability, Multidisciplinary Digital Publishing Institute, Vol. 12 No. 10, p. 4136.
  • Gazdecki M., Goryńska-Goldmann E., (2020), Consumers engagement toward food brand – the case of dairy products, Folia Oeconomica Stetinensia, (accepted for printing).
  • Goryńska-Goldmann E., Gazdeki M.,(2020), Searching for and perception of information by consumers in the light of the sustainable consumption idea — on the example of food markets. Marketing of Scientific and Research organizations, vol. 36, Issue 2, p. 1–18.
  • Kobus-Cisowska J., Szulc P., Szczepaniak O., Dziedziński M, Szymanowska D., Szymandera-Buszka K. Goryńska-Goldmann E., Gazdecki M., Telichowska A., Ligaj M., (2020), Variability of Hordeum vulgare L. cultivars in yield, antioxidant potential, and cholinesterase inhibitory activity, Sustainability, 12, 1938, doi:10.3390/su12051938.
  • Gazdecki, M. and Goryńska-Goldmann, E. (2019), “The System of Interorganizational Linkages on the Agri Markets”, presented at the 35th Annual IMP Conference, Paris.
  • Gazdecki, M. and Szakály, Z. (2018), “The Market Structure and Relationships of Companies in the Agricultural Input Market”, HANDEL WEWNĘTRZNY, Vol. 3 No. 374, pp. 138–150.
  • Gazdecki, M. and Wielicka-Regulska, A. (2018), “Product Category, Product Features and Consumer Ethnocentrism”, International Scientific Days 2018, Towards Productive, Sustainable and Resilient Global Agriculture and Food Systems.
  • Gazdecki, M. (2018), “The meaning and structure of a relationship on consumers’ market”, Relationships on Food Markets – Consumers’ Perspective, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, pp. 11–21.
  • Gazdecki, M. (2018), “Factors of business relationships change in agribusiness input distribution channel: The case of Polish market”, IMP Journal, Vol. 12 No. 3, pp. 567–582.
  • • Gazdecki, M. and Goryńska-Goldmann, E. (2018), Relationships on Food Markets – Consumers’ Perspective, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań.
  • Gazdecki, M., Sznajder M. J. (2017), Trends and conditions of the development of submetropolitan tourism, Metropolitan commuter belt tourism / Ed. by Michał Jacenty Sznajder, London Routledge, ISBN: 978-1-4724-6486-6.
  • Wojcieszak, M. and Gazdecki, M. (2018), “Culinary Trails as an Example of Innovative Tourist Products”, European Journal of Service Management, Vol. 27/1 No. 3, pp. 357–363.
  • Goryńska-Goldmann, E., Gazdecki, M. and Wielicka-Regulska, A. (2016), “Quality of life vs consumers’ behaviours and food habits”, Intercathedra, Vol. 32 No. 2, pp. 23–29.
  • Wielicka-Regulska, A., Goryńska-Goldmann, E. and Gazdecki, M. (2016), “Teorie i typologia konfliktu celów w konsumpcji żywności”, Problemy Zarzarządzania, Vol. 14, nr 1 (58), t. 2, pp. 109–124.
  • Gazdecki, M. (2016), “Hierarchizacja czynników kształtujących relacje przedsiębiorstw w kanałach dystrybucji środków ochrony roślin”, Zeszyty Naukowe Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej, No. 113, pp. 131–144.
  • Gazdecki, M. (2015), Sektor Usług Żywieniowych Jako Kanał Dystrybucji Żywności, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań.
  • Wojcieszak, M. and Gazdecki, M. (2014), “The area structure and dynamics of development of urban green space in Poznań, Szczecin and Wrocław from 2006 to 2010”, New Trends in Tourism Research - A Polish Perspective / Ed. Francisco Dias, Simão Oliveira, Joanna Kosmaczewska, Ângela Pereira., Vol. Leiria : GITUR-Tourism Research Group of Polytechnic Institute, pp. 118–129.
  • Gazdecki, M. (2014), “Struktura i procesy konsolidacji handlu na rynku środków produkcji na przykładzie rynku chemicznych środków ochrony roślin”, Marketing i Rynek, No. 8, pp. 837–843.
  • Gazdecki, M. (2014), “Distribution system on agro market in Poland - qualitative analysis”, presented at the The International Forum  on Agri-Food Logistics,  2nd AGROLOGISTYKA 2014, Poznań.
  • Gazdecki, M. and Goryńska-Goldmann, E. (2013), “Usługa żywieniowa w strategiach produktowych przedsiębiorstw”, Zeszyty Naukowe SGGW Warszawie, Polityti Europejskie, Finanse, Marketing, Vol. 10 No. 59, pp. 195–204.
  • Goryńska-Goldmann, E. and Gazdecki, M. (2013), “Wykorzystanie nie standardowych promocji na rynku żywnościowym”, Nauka o Żywieniu Człowieka : Osiągnięcia i Wyzwania, Oprac. Red. Dominika Guzek i Dominika Głąbska, pp. 234–243.
  • Goryńska-Goldmann, E., Wojcieszak, M. and Gazdecki, M. (2013), “Absorpcja środków w ramach wybranych działań PROW 2007-2013 w Wielkopolsce i jej regionalne zróżnicowanie”, Rocz. Nauk. SERiA, Vol. 15 No. 2, pp. 75–81.
  • Gazdecki, M. (2012), “Kanały zbytu produktów z gospodarstw rolnych”, Logistyka, No. 4, pp. 922–931.